måndag 21 maj 2012

Recept på min middag med matvete-blandning

OBS! Detta är bara ett påhittat recept av mig som jag gjorde á la vad-jag-har-i-kylskåpet-style. Så man kan självklart lägga till massa andra bra saker. Min familj som är väldigt kräsen med sånahär konstiga maträtter blev väldigt överraskade. Mamma (som iofs brukar älska min mat trots hennes egna stora intresse för det) blev helt "åhhhh"!


Ingredienser: 2 dl matvete, saften från en halv citron, hackad chili, hackad "söt paprika", 1 hackad vitlöksklyfta, hackad färsk ingefära, 1 tesked malen gurkmeja, massa svartpeppar, örtsalt, cayennepeppar. 

Blanda allt i en kastrull och värm efter behov, dvs. hur mjuk du vill att ingredienserna ska vara. Men minst 10 minuter tycker jag!





1 kommentar:

  1. tack! men tyvärr så är det inte så fint som man kan tro:/ trodde förut att åh vad smal jag kommer vara när jag väger 40, suger skit mkt nu när det typ ser värre ut en förut.

    Och ah vad god maten ser ut nu vet jag vas jag ska göra med min ost bit jag har i kylen! tack :)<3

    SvaraRadera